The Verb Vaipua

Vaipua = to fall or sink

Present Tense 
 
Minä vaivun --- Minä en vaivu
Sinä vaivut --- Sinä et vaivu
Hän vaipuu --- Hän ei vaivu
Me vaivumme --- Me emme vaivu
Te vaivutte --- Te ette vaivu
He vaipuvat --- He eivät vaivu

Past Tense 

Minä vaivuin --- Minä en vaipunut
Sinä vaivuit --- Sinä et vaipunut
Hän vaipui --- Hän ei vaipunut
Me vaivuimme --- Me emme vaipuneet
Te vaivuitte --- Te ette vaipuneet
He vaipuivat --- He eivät vaipuneet

Conditional Tense (Take "vaipuvat", get rid of the -vat, and add -isi-)

Minä vaipuisin --- Minä en vaipuisi
Sinä vaipuisit --- Sinä et vaipuisi
Hän vaipuisi --- Hän ei vaipuisi
Me vaipuisimme --- Me emme vaipuisi
Te vaipuisitte --- Te ette vaipuisi
He vaipuisivat --- He eivät vaipuisi

Example: Vaivuin syvään uneen. = I feel into deep sleep.

0 comments: